Webinar 'Hygiëne en Infectiepreventie in de Huisartsenpraktijk'

6 mei 2024
Webinar 'Hygiëne en Infectiepreventie in de Huisartsenpraktijk'

Eén van de taken van de doktersassistente is zorg nemen voor het reinigen, desinfectie en sterrilisatie van het instrumentarium in de huisartsenpraktijk. Infectiepreventie is hier ook een onderdeel van. Wil je hier nou meer over weten, lees dan snel verder.

Inhoud webinar

Tijdens het webinar wordt ingegeaan op de uitslag van de audit hygiëne en infectiepreventie die bij verschillende praktijk is uitgevoerd. Dit webinar wordt georganiseerd door de Regionale Zorgnetwerken Antimicrobiële Resistentie (AMR) en wil de deelnemers actief laten meedenken over hoe het in hun eigen praktijk gaat en hoe het eventueel beter kan. Ook is er ruimte voor deelnemers om hun eigen vragen te stellen via de chat.

Sprekers

Tijdens het webinar zullen verschillende sprekers aan bod komen;

• Nico Bartels, deskundige infectiepreventie bij GGD Gelderland Zuid en projectleider hygiëne en infectiepreventie in de huisartsenpraktijk
  • Esther Worsseling, deskundige infectiepreventie bij Labmicta en projectleider hygiëne en infectiepreventie in de huisartsenpraktijk
  • Annette Udo, doktersassistente bij Schut huisartsen Beusichem
  • Thera Habben-Jansen, host, netwerkcoördinator van Rezisto, het regionale IP & AMR zorgnetwerk in Noord-Brabant

Praktische informatie

• Datum: 27 mei 2024
  • Tijd: 19:30-20:30
  • Voor wie: Huisartsen, doktersassistenten en praktijkmanagers

Aanmelden kan hier

Accreditatie is aangevraagd voor: huisartsen (cluster1) en doktersassistenten en praktijkmanagers (kabiz)

Manon de Vries
Junior Virtual Assistant
Manon de Vries
Manon werkt als doktersassistente bij polikliniek geriatrie in ziekenhuis Nij Smellinghe. Daarnaast werkt ze als Junior Virtual Assistant bij Huisartswerkt.nl.

Reageer op dit artikel

Kom werken in de zorg